ΠΡΟΣΟΜΟΙΩΣΗ ΤΗΣ ΕΥΡΩΒΟΥΛΗΣ

Εκτύπωση

Το Σχολείο μας συμμετέχοντας στο πρόγραμμα Teachers4Europe που εποπτέυεται από την Ελληνική Αντιπροσωπεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, εκπόνησε εκπαδιευτικό πρόγραμμα για την αφύπνιση των μαθητών/τριών μας σχετικά με τις ευρωπαϊκές αξίες και ιδεώδη και τη γνωριμία τους με τα θεσμικά όργανα της Ευρώπης.

Στο πλαίσιο του προγράμματος, οργανώθηκε προσομοίωση του Ευρωκοινοβουλίου από τους μαθητές/τριες της  Στ' τάξη. Τα παιδιά υποδύθηκαν τους ευρωβουλευτές και συνεδρίασαν στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Θεσσαλονίκης και έδωσαν ένα ηχηρό μήνυμα:

Το μέλλον αυτής της χώρας είναι στα ασφαλή χέρια των παιδιών!

ΗΜΕΡΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΠΑΧΥΣΑΡΚΙΑΣ

Εκτύπωση

Για την ημέρα κατά της παχυσαρκίας και με έμφαση στη σωστή και υγιεινή διατροφή, πραγρατοποιήθηκαν οι παρακάτω δράσεις:

Α

 

Σε μικρούς chef μεταμορφώθηκαν οι μαθητές/τριες της Α' τάξης οι οποίοι έπλασαν με τα μικρά μαγικά τους δακτυλάκια κριτσίνια ολικής αλέσεως κατά την επίσκεψη του στο Ολυμπιακό Μουσείο όπου ασχολήθηκαν με τον τροχό της διατροφής, έπαιξαν και δημιούργησαν μικρές υγιεινές λιχουδιές.

Β

Η Β' τάξη τη μέρα κατά της παχυσαρκίας, διάβασε και επεξεργάστηκε το ?Μια φορά ήταν... η Κολοτούμπα? ένα παραμύθι για τη σωστή διατροφή της Σοφίας Μαντουβάλου.

 

Μέσα από τις περιπέτειες της Κολοτούμπας, με απλό και κατανοητό τρόπο,  οι μαθητές/τριεςπροβληματίστηκαν και ευαισθητοποιήθηκαν σχετικά με τη σημασία όχι μόνο της υγιεινής αλλά και της ισορροπημένης διατροφής.

 

 Με αφορμή ?εικόνες? από το παραμύθι φτιάξανε τις δικές τους ζωγραφιές.

Γ

Σε ένα υγιεινό εστιατόριο μετατράπηκε η Γ' τάξη αφού όλα τα παιδιά πήραν το υγιεινό πρωινό τους μέσα στην αίθουσα βιώνοντας τη σημασία του πρωινού και της υγιεινής διατροφής.

 

Δ

Η Δ τάξη, παίρνοντας αφορμή από τη μέρα κατά της παχυσαρκίας, συζήτησε για την υγιεινή διατροφή. Τονίστηκε η σημασία του πρωινού για την απόκτηση της απαραίτητης ενέργειας για την  απόδοση στο σχολείο αλλά και για τον καλύτερο έλεγχο του βάρους τους. Έρευνες δείχνουν οτι τα παιδιά που δεν τρώνε πρωινό έχουν 3-4 κιλά περισσότερο βάρος. Επίσης συζητήθηκε τι περιλαμβάνει ενα υγιεινό πρωινό και την Τετάρτη 22-10-15 φάγαμε όλοι μαζί ένα καλό πρωινό στην αίθουσα σίτισης του ολοήμερου.

 

 

 

 

 

 

 

 

Ε

 Οι μαθητές της Ε? Τάξης ήρθαν σε επαφή με πληροφορίες που αφορούν τη σωστή διατροφή και τη σωματική άσκηση, σε συνάρτηση με την καλή υγεία, μέσω του μαθήματος της φυσικής.

Η σύνδεση αυτή, επιτεύχθηκε μέσω της διδασκαλίας της ενότητας ΦΕ5: ΤΡΟΦΕΣ ΚΑΙ ΥΓΕΙΑ από το Τετράδιο Εργασιών του σχολικού βιβλίου. Οι μαθητές έμαθαν για την ενέργεια που μας παρέχουν οι τροφές και τη μονάδα μέτρησής τους (joule) και kcal (χιλιοθερμίδα). Στη συνέχεια, ασχολήθηκαν με δραστηριότητες που αφορούν το χωρισμό των τροφών, σε αυτές που έχουν πολλή ενέργεια και σε αυτές με λιγότερη. Έμαθαν για το πόση ενέργεια καταναλώνουν στην καθημερινότητά τους, σε συνήθεις για την ηλικία τους δραστηριότητες και πόση ενέργεια χρειάζεται να πάρουν και από ποιες τροφές.

Οι μαθητές έγραψαν δικά τους προτεινόμενα προγράμματα διατροφής ,με βάση τις δραστηριότητες που ασχολούνται στη καθημερινή τους ζωή και, φυσικά, με βάση την διατροφική πυραμίδα για να έχουν μια ολοκληρωμένη και ισορροπημένη διατροφή.

Έγινε εκτεταμένη αναφορά στα «καλά» και στα «κακά» για τον οργανισμό μας λίπη, όπως για το ποιος θα πρέπει να είναι ο ρυθμός κατανάλωσης γλυκών για την ηλικία τους.

Μιλήσαμε για νόσους που συνδέονται με τη λάθος διατροφή και πρόληψη, όπως τα καρδιαγγειακά νοσήματα και συμφωνήσαμε στο να προσέχουμε καθημερινά το τι τρώμε εντός κι εκτός σχολείου.

Στ

Oι μαθητές της  Στ΄ τάξης  ανέφεραν τα οφέλη της ισορροπημένης διατροφής και τη σημαντικότητα του πρωινού στην καθημερινή μας διατροφής ενώ παράλληλα συμμετείχαν όλοι σε  μία σειρά δραστηριοτήτων. Στο τέλος παρακολούθησαν τη σύντομη ταινία από την εκπαιδευτική τηλεόραση με θέμα την «Παιδική Παχυσαρκία» την παρακολούθηση της οποίας ακολούθησε διεξοδική συζήτηση επί του θέματος.

Δείτε το εκπαιδευτικό φιλμ εδώ.

ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ

 

 

Σε μία  σύνθετη κατασκευή εμπλουτισμένη από υγιεινές και μη τροφές και τις επιπτώσεις τους στο σωματότυπο του ανθρώπου προέβησαν οι μαθητές/τριες της Β' και Στ' τάξης. Η κατασκευή κοσμεί την είσοδο του Σχολείου μας για να θυμίζει σε όλους μας τα οφέλη της σωστής  διατροφής.

ΜΟΥΣΙΚΗ

 Με αφορμή τη συγκεκριμένη μέρα, ετοιμάσαμε μουσικοθεατρικές δράσεις στο Α΄ τμήμα του Ολοημέρου, στην Α΄ τάξη και στη Δ΄ τάξη. Στόχος των δράσεων αυτών ήταν η ενημέρωση και η ευαισθητοποίηση των μαθητών σε θέματα ισορροπημένης διατροφής και άσκησης για τη βέλτιστη σωματική και γνωσιακή τους ανάπτυξη.

 Αναλυτικά:

Στο Α τμήμα του Ολοήμερου (Α΄ και Β΄ τάξη)

Μιλήσαμε για τις διατροφικές συνήθειες που ακολουθούν ήδη τα παιδιά, τι θα πρέπει να προσέχουν όπως και τι να αποφεύγουν. Επίσης, αναφερθήκαμε στη σπουδαιότητα της καθημερινής άθλησης. Επιπλέον, παίξαμε παιχνίδια με τα φρούτα και τα λαχανικά (1 ώρα).

Στην Α' τάξη συνδέσαμε τη διατροφή με την ημέρα του Αθλητισμού και τον καραγκιόζη. Παίξαμε με το καραγκιόζη και αυτοσχεδιάσαμε διάλογο με θέμα την υγιεινή διατροφή και τραγουδήσαμε το τραγούδι «Μπαμπάκο τι θα φάμε;» (1 ώρα)

Στην Ά και στη Δ΄ τάξη (ξεχωριστές ώρες). Μιλήσαμε για τη φρουτοπία (διήγημα του Ευγένιου Τριβιζά), δώσαμε ονόματα στα φρούτα και στα λαχανικά και κάναμε σωστούς συνδυασμούς με τα ονόματα της Φρουτοπίας. Επίσης, τραγουδήσαμε και ζωγραφίσαμε τον Εθνικό ύμνο της Φρουτοπίας.

Έπειτα, μιλήσαμε για τη διαφορετικότητα, που υπάρχει ακόμα και στα ίδια τα φρούτα και τα λαχανικά τα οποία τα αγαπάμε πολύ και τα τρώνε συχνά (μάθαμε και δραματοποιήσαμε τα τραγούδια: Μια πατάτα χοντρούλα και Το χοντρό μπιζέλι). 

Τα τραγούδια που άκουσαν και εκτέλεσαν φωνητικά και θεατρικά τα παιδιά είναι εγκεκριμένα από το Εθνικό Σύστημα Πρόληψης και Αντιμετώπισης της Υπερβαρότητας και της Παχυσαρκίας κατά την παιδική και εφηβική ηλικία (http://www.childhood-obesity.gr/default.asp ).

Μέσα από αυτές τις δράσεις κατάφεραν οι μαθητές/τριες να ευαισθητοποιηθούν και να αρχίσουν σιγά σιγά να υιοθετούν στην καθημερινή τους ζωή μια πιο ισορροπημένη διατροφή.

 

ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Εκτύπωση

Για την εβδομάδα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης στο Σχολείο μας, προγραμματίστηκαν και υλοποιήθηκαν τα εξής:

Α'

ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΛΑΧΑΝΟΚΗΠΟΣ

Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Α' τάξης με την εποπτεία του δασκάλου τους δημιούργησαν ένα σχολικό λαχανόκηπο.

 

Β'

 ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΠΑΡΚΟ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗΣ

Την Παρασκευή 17 Οκτωβρίου 2014η Β΄τάξη επισκέφτηκε το Πάρκο Ανακύκλωσης στη Θέρμη.

Κατά την επίσκεψη οι μαθητές παρακολούθησαν ενημέρωση σχετικά με την ανακύκλωση, το τι σημαίνει ανακύκλωση, ποια υλικά ανακυκλώνονται και πώς γίνεται η ανακύκλωσή τους, πώς μπορούν οι ίδιοι να συμμετέχουν στην ανακύκλωση, για τα οφέλη της ανακύκλωσης σε ατομικό και κοινωνικό επίπεδο.  Στη συνέχεια έγινε συζήτηση και απαντήθηκαν όλες οι απορίες των μικρών μαθητών.

Ακολούθησε ξενάγηση - περίπατος των μαθητών στο πάρκο, το οποίο όπως ενημερώθηκαν από τις υπεύθυνες ήταν πριν μερικά χρόνια σκουπιδότοπος, ενώ σήμερα έχει δημιουργηθεί χώρος υγειονομικής ταφής των σκουπιδιών σε άλλο χώρο και εξήγησαν στους μαθητές τι διαφορά έχει από έναν σκουπιδότοπο.

Οι μαθητές ενθουσιάστηκαν από την ομορφιά και τη διαμόρφωση του πάρκου και δεν μπορούσαν να φανταστούν πώς ήταν πριν μερικά χρόνια ένας σκουπιδότοπος!

 

Γ'

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΕΡΓΑΣΤΑΣΙΟ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗΣ ΧΑΡΤΙΟΥ

Την Τετάρτη 8 Οκτωβρίου 2014 οι μαθητές και μαθήτες της Γ' τάξης επισκέφθηκαν το Εργαστάσιο Ανακύκλωσης Χαρτιού και ενημερώθηκαν για τη σημασία της ανακύκλωσης και για την παραγωγή του ανακυκλωμένου χαρτιού

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Δ'

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗΣ ΧΑΡΤΙΟΥ

Την Τετάρτη 8 Οκτωβρίου 2014 οι μαθητές και μαθήτριες της Δ' τάξης επισκέφθηκαν το Εργοστάσιο Ανακύκλωσης Χαρτιού και ενημερώθηκαν για τη σημασία της ανακύκλωσης και για την παραγωγή ανακυκλωμένου χαρτιού

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ε'

 ΚΑΤΑΘΕΣΗ ΑΠΟΨΕΩΝ (DEBATE)

ΘΕΜΑ: «ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΚΑΙ ΜΗ ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΠΗΓΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ»

Στα πλαίσια της παγκόσμιας ημέρας περιβάλλοντος, η Ε? τάξη οργάνωσε «κατάθεση απόψεων» - Debate, με θέμα τις Ανανεώσιμες και Μη Ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. 

Οι μαθητές/ τριες για πρώτη φορά συμμετείχαν σε μια τέτοια δραστηριότητα και τα κατάφεραν εξαιρετικά! Η δράση ξεκίνησε με την  παρουσίαση του θέματος της κάθε ομάδας και στη συνέχεια ακολούθησε συζήτηση όπου τέθηκε το θέμα ποια από τις δύο κατηγορίες πηγών ενέργειας πληρεί τις προυποθέσεις, ώστε για να χρησιμοποιείται από τον άνθρωπο. Τα μέλη κάθε ομάδας, αφού είχε προηγηθεί συζήτηση στην τάξη, ερεύνησαν και ενημερώθηκαν σχετικά, προκειμένου να είναι σε θέση να απαντούν στις ερωτήσεις.

Μέσα από τη δραστηριότητα αυτή οι μαθητές/τριες όχι μόνο κατανόησαν τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα κάθε κατηγορίας πηγών ενέργειας, αλλά προσπάθησαν όλες εκείνες τις γνώσεις και τις πληροφορίες να τις συντάξουν με επιχειρήματα και να τις εντάξουν στο λόγο τους.

Με κριτική ματιά, λόγο που έχει άποψη και σκέψη που δε συμβιβάζεται οι μαθητές/τριες μας μαθαίνουν να βλέπουν τον κόσμο.

Στ'

ΔΙΑΒΑΖΩ...ΒΛΕΠΩ...ΠΑΙΖΩ...ΠΡΑΣΙΝΑ!

 Kατά τη διάρκεια της Ευέλιτης Ζώνης η Στ΄ τάξη  πραγματοποίησε μία σειρά δραστηριοτήτων για την εβδομάδα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης. Πιο συγκεκριμένα, αρχικό ερέθισμα ήταν το ποίημα του Κ.Παλαμά "Στον κήπο" από το Ανθολόγιο της Ε' και Στ' στη σελίδα 18 το οποίο επεξεργάστηκε και αναφέρθηκαν περιπτώσεις όπου η φύση αποτελεί πηγή έμπνευσης και δημιουργίας. 

Στη συνέχεια, προβλήθηκε το τρέιλερ του ντοκιμαντέρ "11η ώρα" στο οποίο παρουσιάζονταν αιτίες και τρόποι αντιμετώπισης για τη μόλυνση του περιβάλλοντος τα οποία συζητήθηκαν διεξοδικά.
 Στο τέλος, οι μαθητές συμμετείχαν στο παιχνίδι "Το μαντιλάκι της ανακύκλωσης". Στη συγκεκριμένη δραστηριότητα οι μαθητές/τριες χωρίστηκαν σε 4 ομάδες ανάλογα με τα υλικά που ανακυκλώνονται συνήθως (χαρτί, πλαστικό, γυαλί, αλουμίνιο). Στόχος του παιχνιδιού ήταν οι μαθητές/τριες να αναγνωρίζουν τα υλικά που περιέχονται στα αντικείμενα που αναφέρονται από την εκπαιδευτικό και να φροντίζουν να παίρνουν γρήγορα το μαντηλάκι το οποίο κρατούσε η εκπαιδευτικός.
 
 

ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ

Τα παιδιά της Ε΄ και Στ΄ τάξης, παίρνοντας στοιχεία του φυσικού περιβάλλοντος, τα μεταφράσανε με το δικό τους μορφοπλαστικό τρόπο σε ζωγραφικά έργα. Τα παρουσιάζουν στο φουαγιέ του σχολείου με αφορμή την "Εβδομάδα  Περιβάλλοντος 2014". 

ΜΟΥΣΙΚΗ

Στο πλαίσιο του μαθήματος της μουσικής έγιναν οι παρακάτω δράσεις:

Με την Α? τάξη δημοτικού:

Μαθαίνω, ακούω και μιμούμαι τους ήχους της φύσης και των ζώων.

Ξεκινήσαμε με τα κατοικίδια ζώα και επεκταθήκαμε στα πουλιά και στα ζώα της ζούγκλας.

Αναλυτικά:

Παρατηρήσαμε τους ήχους στο προαύλιο του σχολείου μας και κάναμε μία προφορική καταγραφή. Μιλήσαμε για τη βροχή και παίξαμε μία ηχοιστορία με τη ψιχάλα που γίνεται βροχή και στη συνέχεια καταιγίδα (παιχνίδι με δύο μολύβια).

Ακούσαμε τα κατοικίδια ζώα, τα πουλιά και τα άγρια ζώα. Παίξαμε με το ψηφιακό υλικό της Εμμέλεια  τους ήχους της φύσης και κάναμε  μουσικοκινητικά παιχνίδια.

Μιλήσαμε για τον κούκο, τραγουδήσαμε το «Κούκε, έλα δω» της Ν. Ατέσογλου. μιμηθήκαμε τη φωνή του κούκου με διαφορετικό τρόπο. Ακούσαμε το έργο του C.Saint- Saens«Ο κούκος στο δάσος», από το έργο Το καρναβάλι των ζώων και καταγράψαμε με γραμμούλες πόσες φορές το κλαρινέτο ακούγεται σαν το κούκο (διάστημα 3ης μικρής).

Φτιάξαμε μια «ορχήστρα» από «παράξενα πουλιά» αξιοποιώντας τις δυνατότητες της φωνής μας, προσπαθώντας να αποδώσουμε όσο καλύτερα μπορούσαμε τους φτερωτούς φίλους του δάσους.

Τα παιδιά κατά τη διάρκεια των μαθημάτων ανταποκρίθηκαν θετικά στις δραστηριότητες. Αναγνώρισαν και μιμήθηκαν τους ήχους της φύσης και τις διαθέσεις που προκαλούνται από αυτούς και τη μουσική. 

Με τη Γ? τάξη Δημοτικού:

Με αφορμή την πρώτη ενότητα του μαθήματος της μουσικής «Οι περιπέτειες του ήχου», μιλήσαμε για το φυσικό ήχο, αυτόν που προέρχεται από το φυσικό περιβάλλον. Μιλήσαμε για το ανθρώπινο σώμα,  που υπήρξε η πρώτη πηγή του ήχου και τις άπειρες δυνατότητες της φωνής από την απλή χρήση της μέχρι τη μίμηση ήχων της φύσης και των ζωντανών οργανισμών της.

Οι μαθητές/τριες πειραματίστηκαν με την παραγωγή, ακρόαση και απεικόνιση ήχων που προέρχονται είτε από το ανθρώπινο σώμα είτε από το άμεσο περιβάλλον. Μιλήσαμε για τα λουλούδια, για τα φυτά και οι μαθητές/τριες ανέφεραν  παρόλο που είναι ζωντανοί οργανισμοί δεν ακούμε τις διεργασίες που γίνονται μέσα σε αυτά.

Τέλος, οι μαθητές/τριες έφτιαξαν τη δική τους ηχητική παρτιτούρα με ήχους (σε τρία διαφορετικά τονικά ύψη) και την παρουσίασαν στους συμμαθητές/τριες τους (stipsody). 

ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

Οι μαθητές της Στ΄ τάξης αφού διάβασαν (με την βοήθεια των δασκάλων της τάξης στα πλαίσια του μαθήματος της Γλώσσας) και κατανοήσαν το νόημα του κειμένου που αναφέρεται κυρίως στην ρύπανση των πόλεων με αλληγορικό τρόπο, προχώρησαν στην δραματοποίηση του κειμένου με την υπεύθυνη θεατρικής αγωγής και μέσα από αυτοσχεδιασμούς και εικόνες προσέγγισαν τα πρόσωπα του κειμένου, στοχάστηκαν πάνω στο πρόβλημα της αυξανομένης ρύπανσης των πόλεων καθώς προσέγγισαν και άλλα κοινωνικά θέματα όπως το πρόβλημα της Βίας στα γήπεδα και της ανεργίας. Στο τέλος έστησαν μια τηλεοπτική εκπομπή όπου δίκασαν τον «Δράκο» ως υπεύθυνο καταστροφών και πρότειναν λύσεις κωμικές και μη για να αναστραφεί η καταστροφική του μανία απέναντι στο περιβάλλον .

 Στη συνέχεια με την μουσικό του σχολείου αυτοσχεδίασαν μουσικά το τραγούδι

του Δράκου και κατόπιν μελοποίησαν το τραγούδι που αναφέρεται στο βιβλίο της Θεατρικής Αγωγής σχετικά με την δραστηριότητα. Η δράση αξιολογήθηκε από τους μαθητές ως ιδιαίτερα επιτυχημένη και διασκεδαστική και προκάλεσε πολλαπλά ερωτήματα και συζητήσεις μέσα στην σχολική τάξη που αφορούν το θέμα της ρύπανσης των πόλεων και τρόπους καταπολέμησής της. Ακόμη, ήταν μια δράση με ιδιαίτερο διαθεματικό ενδιαφέρον.

Λίγα λόγια για το Δρακοπαραμύθι?

Ένας Δράκος που βλέπει συνέχεια τηλεόραση οργανώνει ένα σχέδιο καταστροφής της πόλης της Αθήνας. Αρωγοί του σ? αυτήν την προσπάθεια θα σταθούν οι φίλοι του που συναντά στην Ντακοντισκοτέκ: ο Χωματερόλ, ο Ντεσιμπελ, ο Νέφ, η Πυρκαγέισον, η Ανερζί, η Πεινάν και η Χουλιγκάνα.

ΤΠΕ

Στα πλαίσια της εβδομάδας περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, τα παιδιά όλων των τάξεων παρακολούθησαν κάποια videos σχετικά με το περιβάλλον και έγινε σχολιασμός τους και συζήτηση στην τάξη.

ΤΗΛΕΔΙΑΣΚΕΨΗ ΜΕ ΤΗ ΔΙΩΞΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΕΓΚΛΗΜΑΤΟΣ

Εκτύπωση

Με την Αστυνομική Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος είχαν σήμερα Τρίτη 7 Οκτωβρίου 2014  τηλεδιάσκεψη οι μαθητές/τριες της Στ΄τάξης προκειμένου να ενημερωθούν για την ασφαλή πλοήγηση στο Διαδίκτυο.

Η τηλεδιάσκεψη εντάσσεται στο πρόγραμμα "Πλοηγούμε με ασφάλεια" που ξεκίνησε πέρσι στο Σχολείο μας και συνεχίζετε και φέτος στο πλαίσιο του μαθήματος της Πληροφορικής.

 

EURORE CODE WEEK

Εκτύπωση

Με σκοπό την προώθηση του προγραμματισμού, την απομυθοποίηση των  σχετικών δεξιοτήτων, και την επαφή των άτομων που έχουν μεγάλη επιθυμία να αποκτήσουν γνώσεις στο πεδίο της Πληροφορικής, το Σχολείο μας συμμετέχει από τις 13 έως τις 17 Οκτωβρίου 2014 στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κώδικα.

Την ευθύνη για τη συμμετοχή του Σχολείου μας και το συντονισμό των δραστηριοτήτων έχει ο καθηγητής Πληροφορικής του Σχολείου μας κ. Σπύρος Γερονάτσιος, τον οποίο και συγχαίρουμε θερμά!

 

 

 

 

 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ

Εκτύπωση

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

ΣΥΜΜΕΤΟΧΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΚΗΠΟΥ

Με τη συμμετοχή όλων των τάξεων και την εποπτεία του δασκάλου κ. Γαρίτση Ιωάννη, οι μαθητές/τριες μας, με απαράμιλλο κέφι, ασχολούνται με τη διαμόρφωση ανθόκηπου και λαχανόκηπου σε μία προσπάθεια να πρασινίσουμε και να ομορφαίνουμε την αυλή του Σχολείου μας. Η όλη δράση εντάσσεται στο πλαίσιο των περιβαλλοντικών δραστηριοτήτων που διεξάγουμε προκειμένου να εμφυσήσουμε το οικολογικό πνεύμα και την αγάπη για τη φύση στους μαθητές/τριες μας.

Η διαμόρφωση του ανθόκηπου και λαχανόκηπου του Σχολείου μας ξεκίνησε από μηδενική βάση και έχει πλέον ολοκληρωθεί. Τα στάδια που ακολουθήθηκαν ήταν:

1. Μεταφορά κορμών

Με τη συνδρομή της Διεύθυσης Δασών του Α.Π.Θ. παραχωρήθηκαν στο Σχολείο μας κορμοί δέντρων οι οποίοι μεταφέρθηκαν από το Πανεπιστημιακό Δάσος του Ταξιάρχη της Χαλκιδικής στο Σχολείο μας. 

2. Αποφλοίωση κορμών

Μετά τη μεταφορά των κορμών οι μαθητές/τριες ενεπλάκησαν στην αποφλοίωση των κορμών προκειμένου να εξασφαλιστεί μία σχετικά λεία επιφάνεια για να μπορέσουν οι κορμοί να συνδεθούν μεταξύ τους.

3. Διαμόρφωση παρτεριών
Στη συνέχεια οι κορμοί τοποθετήθηκαν, στοιχίστηκαν και στηρίχτηκαν.

 

 

 

 

 

 

 

 Και το πρώτο παρτέρι σχηματίζεται...

Και σιγά σιγά διαμορφώνεται όλος χώρος μπροστά από τις αίθουσες διδασκαλίας.

4. Βερνίκωμα ξυλείας

Για να είναι πιο ανθεκτικά τα ξύλα, διαποτίστηκαν από βερνίκι.

5. Τοποθέτηση πανιού εδάφους

Για την προστασία των παρτεριών που φτιάξαμε από διαρροές, τοποθετήθηκε πανί εδάφους.

Ο σκελετός του κήπου μας είναι τώρα έτοιμος! Αναμένει στο προσεχές διάστημα να δεχτεί το χώμα και οι μαθητές/τριες να φυτέψουν τα λουλούδια και τα λαχανικά.

6. Τοποθέτηση χώματος

Τα παιδιά φτυάρι φτυάρι γέμισαν τα παρτέρια μας με χώμα...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Ο κήπος μας είναι πλέον έτοιμος!

E-twinning

ΑΝΤΑΛΛΑΓΗ ΚΑΙ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ ΣΠΟΡΩΝ

Το Σχολείο μας συμμετέχει στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα Ε-Twinning υλοποιώντας τη δράση: «Ανταλλαγή και καλλιέργεια σπόρων». Σύμφωνα με τη δράση αυτή συνεργαζόμενα σχολεία της Ε.Ε. (εταίροι eTwinning από δύο ή και παραπάνω διαφορετικές ευρωπαϊκές χώρες) ανταλλάσουν σπόρους τους οποίους και καλλιεργούν στον κήπο τους. Τα σχολεία με τα οποία υλοποιήσαμε τη συνεργασία είναι το Δ.Σ Α΄ Σωτήρα με συνεργαζόμενο δάσκαλο τον κ. Σκουρουπαθή Παύλο και το 1ο Δ.Σ Δροσιάς Αττικής με συνεργαζόμενη δασκάλα την κ. Μπιρλιράκη Ευαγγελία ενώ την επιμέλεια και την υλοποίηση του προγράμματος για το Σχολείο μας έχει ο δάσκαλος κ. Γαρίτσης Ιωάννης.

Το πρόγραμμα ξεκίνησε παράλληλα με την υλοποίηση του καινοτόμου προγράμματος περιβαλλοντικής εκπαίδευσης: «Συμμετοχικός σχεδιασμός και διαμόρφωση ενός σχολικού κήπου». Για την υλοποίησή του οι μαθητές/τριες συνεργάστηκαν μεταξύ τους αλλά και με γονείς και φορείς της τοπικής κοινωνίας.

Μετά την ολοκλήρωση του χώρου του κήπου από τους μαθητές/τριες επιλέχθηκαν και στάλθηκαν στα συνεργαζόμενα σχολεία σπόροι οι οποίοι φυτεύτηκαν στους διαμορφωμένους κήπους.

Παράλληλα με την υλοποίηση των στόχων του προγράμματος: «Συμμετοχικός σχεδιασμός και διαμόρφωση ενός σχολικού κήπου», οι μαθητές/τριες έχουν την ευκαιρία να εξοικειωθούν, μέσω της επικοινωνίας με τους μαθητές/τριες των συνεργαζόμενων σχολείων, με τη χρήση των Τ.Π.Ε (email, Powerpoint, βίντεο , φωτογραφίες, σχέδια, το ημερολόγιο του έργου, twinspace, τηλεδιάσκεψη, εικονικό περιβάλλον εκμάθησης -κοινότητες, εικονικές τάξεις-, δημοσίευση στο διαδίκτυο). Καθώς μάλιστα η όλη διαδικασία της ανταλλαγής και καλλιέργειας των σπόρων αποτελεί μεγάλο κίνητρο για τους μαθητές/τριες, η χρήση των Τ.Π.Ε εξελίσσεται σε μια ευχάριστη και δημιουργική διαδικασία.

Το πρόγραμμα θα συνεχιστεί και θα ολοκληρωθεί την επόμενη σχολική χρονιά.

   


    
  
    
  
  
  
  
  
 
 
 

 

 

 

Τα καταφέραμε! Περιμένουμε τώρα ο χρόνος να κάνει τη δουλειά του...

 

 

E-twinning '14-'15

Ο ΚΗΠΟΣ ΜΑΣ ΜΙΚΡΟΣ, ΤΑ ΟΝΕΙΡΑ ΜΕΓΑΛΑ.

Φυτεύω και γνωρίζω βότανα περιοχών της Ελλάδας.

Περιγραφή: Τα συνεργαζόμενα σχολεία θα δημιουργήσουν έναν σχολικό κήπο και θερμοκήπιο όπου θα φυτέψουν σπόρους βοτάνων που θα στείλουν το ένα στο άλλο. Τα σχολεία θα προέρχονται από περιοχές με διαφορετικές κλιματολογικές συνθήκες και θα καλύπτουν μεγάλο μέρος του Ελλαδικού χώρου (Κρήτη, Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Χαλκιδική,). Μετά τη δημιουργία του σχολικού κήπου οι μαθητές/τριες του κάθε σχολείου, αφού πραγματοποιήσουν έρευνα για τα ενδημικά βότανα της περιοχής τους, θα  αποστείλουν σπόρους βοτάνων στους μαθητές/τριες των συνεργαζόμενων σχολείων οι οποίοι θα αναλάβουν τη φύτευση και την καλλιέργειά τους. Για να μπορέσουν να αναπτυχθούν τα φυτά θα αναζητήσουν τις ανάγκες τους σε φως, νερό, θερμοκρασία, χώμα, δημιουργώντας αν χρειαστεί θερμοκήπια. Παράλληλα θα αναζητήσουν και τις ιδιαίτερες θεραπευτικές ιδιότητες των βοτάνων που θα καλλιεργήσουν.

Στόχοι:

Μετά από το τέλος των δραστηριοτήτων του προγράμματος τα παιδιά αναμένεται:

- να έχουν αποκτήσει γνώσεις για τη διαμόρφωση του κήπου

-  να αποκτήσουν πληροφορίες για τα διαφορετικά είδη βοτάνων και να γνωρίσουν τις θεραπευτικές τους ιδιότητες

-  να καλλιεργήσουν και  δικά τους φυτά

- να παρατηρήσουν και να περιγράψουν την ανάπτυξη των φυτών και των βοτάνων

- να κατασκευάσουν μικρά θερμοκήπια με απλά υλικά

- να μπορούν να περιγράφουν τον τρόπο καλλιέργειας των φυτών του κήπου και τη φροντίδα που χρειάζονται ανάλογα με τις εποχές του έτους

- να συζητήσουν και να ευαισθητοποιηθούν για το ρόλο των βοτάνων στις σύγχρονες διατροφικές συνήθειες

- να γνωρίσουν τις δυνατότητες των Τ.Π.Ε για επικοινωνία, σύνταξη εγγράφων, αναζήτηση πληροφοριών και να εξοικειωθούν παράλληλα με τη χρήση του υπολογιστή και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης etwinning (twinscpace, διαδραστική αφίσα, blocks κ.α)

- να αναπτύξουν τη φαντασία και τη δημιουργικότητά τους

- να εξασκηθούν στην παρατήρηση

- να αναπτύξουν θετική περιβαλλοντική συμπεριφορά και να καλλιεργήσουν το περιβαλλοντικό τους ήθος

-να εντάξουν τα βότανα στην καθημερινή τους διατροφή.

Οι μαθητές/τριες βραβεύτηκαν για τον σχολικό κήπο που δημιούργησαν!

 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ

Εκτύπωση

Για τη σχολική χρονιά 2015-16 τα προγράμματα σχολικών δραστηριοτήτων που θα υλοποιηθούν θα δημοσιοποιηθούν μόλις εγκριθούν από τους αρμόδιους φορείς.

 

Για τη σχολική χρονιά 2014-15 υλοποιήθηκαν τα παρακάτω προγράμματα:

ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΑ

 

ΤΑΞΗ

ΤΙΤΛΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Α?

Κοινωνικοσυναισθηματική αγωγή  & δραστηριότητες ανάπτυξης δημιουργικής και κριτικής σκέψης

Β?

Κλικ στα μνημεία της πόλης

Β?

Οι λέξεις σας-Οι λέξεις μας. Χτίζοντας γέφυρες ανάμεσα στους πολιτισμούς μέσα από κοινές λέξεις

Γ?

Τύχη ή τέχνη;

Γ?

Μυθολογία: Οι δώδεκα Θεοί του Ολύμπου

Δ?

Το σχολείο μας μέσα από το φωτογραφικό φακό

Δ?

Τέχνη στις τρεις διαστάσεις

Δ?

Αρχαίο Ελληνικό Θέατρο

Ε?

ΕΓΩ, ΕΣΥ ΚΑΙ ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ

Ε?

Με γάλοι ζωγράφοι, παιδικά έργα;

Ε?

Μεγάλοι Βυζαντινοί αυτοκράτορες

Στ?

ΕΓΩ, ΕΣΥ ΚΑΙ ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ

ΟΛΟ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

Αδελφοποίηση με το Ελληνικό Τμήμα  του Θεωρητικού Λυκείου ?HRISTOBOTEV?

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΑ

ΤΑΞΗ

ΤΙΤΛΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Γ?

Αρωματικά φυτά και βότανα του τόπου μας

Γ?

Δραστηριότητες ανάπτυξης φυσιοκρατικής νοημοσύνης (Naturalisticintelligence) μέσα από τη σφαιρική προσέγγιση της γνώσης

Δ?

Ανακύκλωση συσκευών

Δ?

Το νερό στη φύση και τον πολιτισμό

Ε?

Η ΜορφΕία και τα πρόσωπα της

Α?

Φυτεύω, καλλιεργώ και αξιοποιώ το σχολικό κήπο

Α?

Γνωρίζω, φυτεύω, καλλιεργώ βότανα της Ελλάδος

Στ?

Το περιβάλλον παράγοντας καθορισμού της ιστορίας

ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ

ΤΑΞΗ

ΤΙΤΛΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Β?

Αποκτώντας αξίες ζωής: Αποδέχομαι τη διαφορετικότητα και αποκτώ συναισθηματικές δεξιότητες

Β?

Διατροφή και Υγεία

Γ?

Κυκλοφορώ με ασφάλεια στο δρόμο, με ποδήλατο, με αυτοκίνητο, με τα πόδια?

Ε?

Από το εγώ στο εμείς?μέσα από τα μάτια μου

Ε?

Ασφάλεια στο Διαδίκτυο

Στ?

Διατροφή και φυσική άσκηση

 

© Δημοτικό Π.Σ.Π.Θ.