ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ

Εκτύπωση

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

ΣΥΜΜΕΤΟΧΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΚΗΠΟΥ

Με τη συμμετοχή όλων των τάξεων και την εποπτεία του δασκάλου κ. Γαρίτση Ιωάννη, οι μαθητές/τριες μας, με απαράμιλλο κέφι, ασχολούνται με τη διαμόρφωση ανθόκηπου και λαχανόκηπου σε μία προσπάθεια να πρασινίσουμε και να ομορφαίνουμε την αυλή του Σχολείου μας. Η όλη δράση εντάσσεται στο πλαίσιο των περιβαλλοντικών δραστηριοτήτων που διεξάγουμε προκειμένου να εμφυσήσουμε το οικολογικό πνεύμα και την αγάπη για τη φύση στους μαθητές/τριες μας.

Η διαμόρφωση του ανθόκηπου και λαχανόκηπου του Σχολείου μας ξεκίνησε από μηδενική βάση και έχει πλέον ολοκληρωθεί. Τα στάδια που ακολουθήθηκαν ήταν:

1. Μεταφορά κορμών

Με τη συνδρομή της Διεύθυσης Δασών του Α.Π.Θ. παραχωρήθηκαν στο Σχολείο μας κορμοί δέντρων οι οποίοι μεταφέρθηκαν από το Πανεπιστημιακό Δάσος του Ταξιάρχη της Χαλκιδικής στο Σχολείο μας. 

2. Αποφλοίωση κορμών

Μετά τη μεταφορά των κορμών οι μαθητές/τριες ενεπλάκησαν στην αποφλοίωση των κορμών προκειμένου να εξασφαλιστεί μία σχετικά λεία επιφάνεια για να μπορέσουν οι κορμοί να συνδεθούν μεταξύ τους.

3. Διαμόρφωση παρτεριών
Στη συνέχεια οι κορμοί τοποθετήθηκαν, στοιχίστηκαν και στηρίχτηκαν.

 

 

 

 

 

 

 

 Και το πρώτο παρτέρι σχηματίζεται...

Και σιγά σιγά διαμορφώνεται όλος χώρος μπροστά από τις αίθουσες διδασκαλίας.

4. Βερνίκωμα ξυλείας

Για να είναι πιο ανθεκτικά τα ξύλα, διαποτίστηκαν από βερνίκι.

5. Τοποθέτηση πανιού εδάφους

Για την προστασία των παρτεριών που φτιάξαμε από διαρροές, τοποθετήθηκε πανί εδάφους.

Ο σκελετός του κήπου μας είναι τώρα έτοιμος! Αναμένει στο προσεχές διάστημα να δεχτεί το χώμα και οι μαθητές/τριες να φυτέψουν τα λουλούδια και τα λαχανικά.

6. Τοποθέτηση χώματος

Τα παιδιά φτυάρι φτυάρι γέμισαν τα παρτέρια μας με χώμα...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Ο κήπος μας είναι πλέον έτοιμος!

E-twinning

ΑΝΤΑΛΛΑΓΗ ΚΑΙ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ ΣΠΟΡΩΝ

Το Σχολείο μας συμμετέχει στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα Ε-Twinning υλοποιώντας τη δράση: «Ανταλλαγή και καλλιέργεια σπόρων». Σύμφωνα με τη δράση αυτή συνεργαζόμενα σχολεία της Ε.Ε. (εταίροι eTwinning από δύο ή και παραπάνω διαφορετικές ευρωπαϊκές χώρες) ανταλλάσουν σπόρους τους οποίους και καλλιεργούν στον κήπο τους. Τα σχολεία με τα οποία υλοποιήσαμε τη συνεργασία είναι το Δ.Σ Α΄ Σωτήρα με συνεργαζόμενο δάσκαλο τον κ. Σκουρουπαθή Παύλο και το 1ο Δ.Σ Δροσιάς Αττικής με συνεργαζόμενη δασκάλα την κ. Μπιρλιράκη Ευαγγελία ενώ την επιμέλεια και την υλοποίηση του προγράμματος για το Σχολείο μας έχει ο δάσκαλος κ. Γαρίτσης Ιωάννης.

Το πρόγραμμα ξεκίνησε παράλληλα με την υλοποίηση του καινοτόμου προγράμματος περιβαλλοντικής εκπαίδευσης: «Συμμετοχικός σχεδιασμός και διαμόρφωση ενός σχολικού κήπου». Για την υλοποίησή του οι μαθητές/τριες συνεργάστηκαν μεταξύ τους αλλά και με γονείς και φορείς της τοπικής κοινωνίας.

Μετά την ολοκλήρωση του χώρου του κήπου από τους μαθητές/τριες επιλέχθηκαν και στάλθηκαν στα συνεργαζόμενα σχολεία σπόροι οι οποίοι φυτεύτηκαν στους διαμορφωμένους κήπους.

Παράλληλα με την υλοποίηση των στόχων του προγράμματος: «Συμμετοχικός σχεδιασμός και διαμόρφωση ενός σχολικού κήπου», οι μαθητές/τριες έχουν την ευκαιρία να εξοικειωθούν, μέσω της επικοινωνίας με τους μαθητές/τριες των συνεργαζόμενων σχολείων, με τη χρήση των Τ.Π.Ε (email, Powerpoint, βίντεο , φωτογραφίες, σχέδια, το ημερολόγιο του έργου, twinspace, τηλεδιάσκεψη, εικονικό περιβάλλον εκμάθησης -κοινότητες, εικονικές τάξεις-, δημοσίευση στο διαδίκτυο). Καθώς μάλιστα η όλη διαδικασία της ανταλλαγής και καλλιέργειας των σπόρων αποτελεί μεγάλο κίνητρο για τους μαθητές/τριες, η χρήση των Τ.Π.Ε εξελίσσεται σε μια ευχάριστη και δημιουργική διαδικασία.

Το πρόγραμμα θα συνεχιστεί και θα ολοκληρωθεί την επόμενη σχολική χρονιά.

   


    
  
    
  
  
  
  
  
 
 
 

 

 

 

Τα καταφέραμε! Περιμένουμε τώρα ο χρόνος να κάνει τη δουλειά του...

 

 

E-twinning '14-'15

Ο ΚΗΠΟΣ ΜΑΣ ΜΙΚΡΟΣ, ΤΑ ΟΝΕΙΡΑ ΜΕΓΑΛΑ.

Φυτεύω και γνωρίζω βότανα περιοχών της Ελλάδας.

Περιγραφή: Τα συνεργαζόμενα σχολεία θα δημιουργήσουν έναν σχολικό κήπο και θερμοκήπιο όπου θα φυτέψουν σπόρους βοτάνων που θα στείλουν το ένα στο άλλο. Τα σχολεία θα προέρχονται από περιοχές με διαφορετικές κλιματολογικές συνθήκες και θα καλύπτουν μεγάλο μέρος του Ελλαδικού χώρου (Κρήτη, Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Χαλκιδική,). Μετά τη δημιουργία του σχολικού κήπου οι μαθητές/τριες του κάθε σχολείου, αφού πραγματοποιήσουν έρευνα για τα ενδημικά βότανα της περιοχής τους, θα  αποστείλουν σπόρους βοτάνων στους μαθητές/τριες των συνεργαζόμενων σχολείων οι οποίοι θα αναλάβουν τη φύτευση και την καλλιέργειά τους. Για να μπορέσουν να αναπτυχθούν τα φυτά θα αναζητήσουν τις ανάγκες τους σε φως, νερό, θερμοκρασία, χώμα, δημιουργώντας αν χρειαστεί θερμοκήπια. Παράλληλα θα αναζητήσουν και τις ιδιαίτερες θεραπευτικές ιδιότητες των βοτάνων που θα καλλιεργήσουν.

Στόχοι:

Μετά από το τέλος των δραστηριοτήτων του προγράμματος τα παιδιά αναμένεται:

- να έχουν αποκτήσει γνώσεις για τη διαμόρφωση του κήπου

-  να αποκτήσουν πληροφορίες για τα διαφορετικά είδη βοτάνων και να γνωρίσουν τις θεραπευτικές τους ιδιότητες

-  να καλλιεργήσουν και  δικά τους φυτά

- να παρατηρήσουν και να περιγράψουν την ανάπτυξη των φυτών και των βοτάνων

- να κατασκευάσουν μικρά θερμοκήπια με απλά υλικά

- να μπορούν να περιγράφουν τον τρόπο καλλιέργειας των φυτών του κήπου και τη φροντίδα που χρειάζονται ανάλογα με τις εποχές του έτους

- να συζητήσουν και να ευαισθητοποιηθούν για το ρόλο των βοτάνων στις σύγχρονες διατροφικές συνήθειες

- να γνωρίσουν τις δυνατότητες των Τ.Π.Ε για επικοινωνία, σύνταξη εγγράφων, αναζήτηση πληροφοριών και να εξοικειωθούν παράλληλα με τη χρήση του υπολογιστή και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης etwinning (twinscpace, διαδραστική αφίσα, blocks κ.α)

- να αναπτύξουν τη φαντασία και τη δημιουργικότητά τους

- να εξασκηθούν στην παρατήρηση

- να αναπτύξουν θετική περιβαλλοντική συμπεριφορά και να καλλιεργήσουν το περιβαλλοντικό τους ήθος

-να εντάξουν τα βότανα στην καθημερινή τους διατροφή.

Οι μαθητές/τριες βραβεύτηκαν για τον σχολικό κήπο που δημιούργησαν!

 

© Δημοτικό Π.Σ.Π.Θ.