ΟΔΗΓΙΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΑΓΓΛΙΚΩΝ ΣΤΗΝ Α' ΤΑΞΗ
Ενημερωτικό σημείωμα
για το μάθημα της Αγγλικής γλώσσας στην Α' τάξη
Στις Α' και Β' τάξεις του Σχολείου μας, στο μάθημα των Αγγλικών, εφαρμόζεται από πέρσι ένα καινοτόμο πρόγραμμα παράλληλης συνδιδασκαλίας της Αγγλικής και Ελληνικής γλώσσας. Το παρόν σημείωμα έχει σκοπό να παρουσιάσει και να εξηγήσει το πρόγραμμα αυτό.
Οι διδακτικές ενέργειες των εκπαιδευτικών του προγράμματος αυτού, εστιάζουν στην ανάπτυξη της επικοινωνιακής ικανότητας των μαθητών στη μητρική γλώσσα και στην ομαλή μετάβασή τους στην εκμάθηση της αγγλικής, μέσα από την αλληλεπίδραση μ? ένα διαπολιτισμικό φάσμα θεμάτων. Θεωρήθηκε χρήσιμη η εκμάθηση της αγγλικής γλώσσας σε συνδυασμό με την ανάπτυξη της μητρικής καθώς απαραίτητη προϋπόθεση για την εκμάθηση μίας ξένης γλώσσας είναι η κατάκτηση και η καλή αφομοίωση του λεξικού πλούτου και των γραμματικών κανόνων της μητρικής γλώσσας. Μόνο με τη σωστή αφομοίωση και τον εμπλουτισμό του ελληνικού λεξιλογίου, είναι εφικτός ο σχηματισμός και η ενδυνάμωση του δεσμού με την ξένη γλώσσα.
Η εκμάθηση της αγγλικής, παράλληλα με την έναρξη της διδασκαλίας της μητρικής για την ανάπτυξη σχολικού γραμματισμού, αξιοποιεί την έμφυτη διεργασία γλωσσικής ανάπτυξης και ενθαρρύνει τη σύγκριση ανάμεσα στη μητρική και την ξένη γλώσσα και τη μεταφορά των δεξιοτήτων επικοινωνίας από τον ένα γλωσσικό κώδικα στον άλλο. Η σύγκριση και η μεταφορά είναι νοητικές διεργασίες ανώτερου επιπέδου για τις οποίες είναι απαραίτητη η ανάπτυξη της κριτικής σκέψης που είναι ένα από τα βασικά ζητούμενα της εκπαίδευσης. Συγκρίνοντας λέξεις, ήχους και προφορά, τα παιδιά κατανοούν τη μητρική τους γλώσσα καλύτερα και αντιλαμβάνονται τις ομοιότητες και τις διαφορές ανάμεσα στις γλώσσες. Χρησιμοποιώντας έννοιες και σχήματα που μαθαίνουν στην άλλη γλώσσα, ενισχύουν αυτά που μαθαίνουν στην μητρική τους γλώσσα.
Διαβάστε περισσότερα: ΟΔΗΓΙΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΑΓΓΛΙΚΩΝ ΣΤΗΝ Α' ΤΑΞΗ
ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΩΝ
ΑΓΓΛΙΚΑ
ONLINE ΠΟΛΥΜΕΣΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΑΓΓΛΙΚΩΝ
Στο πλαίσιο της προώθησης καινοτόμων διδακτικών προσεγγίσεων και της ποιοτικής αναβάθμισης της διδασκαλίας αλλά και της προσέγγισης της γνώσης από τους μαθητές/τριες, ο καθηγητής Αγγλικής Γλώσσας του Π.Π.Σ.Π.Θ. κ. Γιώργος Χόνδρης ξεκινάει τη δημιουργία μιας σειράς πολυμεσικών διαδικτυακών μαθημάτων-βοηθημάτων για τους μαθητές/τριες της Δ' , Ε' και Στ' τάξης του σχολείου μας οι οποίες βασίζονται στις διδακτικές προσεγγίσεις της blendedlearning (μεικτής μάθησης) και της flippedclassroom (αναποδογυρισμένη τάξη) οι οποίες είναι ευρέως διαδεδομένες στον ευρωπαϊκό χώρο.
Τα μαθήματα αυτά, διαθέσιμα μέσα από την ιστοσελίδα του σχολείου μας και το YouTube, επιτρέπουν στον κάθε μαθητή/τρια που διαθέτει μια απλή σύνδεση στο διαδίκτυο, να τα παρακολουθήσει οποιαδήποτε ώρα της ημέρας και επαναλαμβάνοντας τη θέαση τους όσες φορές επιθυμεί, μόνος/η ή με την βοήθεια των γονέων/κηδεμόνων του, με σκοπό να κατανοήσει και να εμπεδώσει καλύτερη την ύλη που έχει διδαχθεί ήδη στο Σχολείο.
Η προσέγγιση αυτή θα επιτρέψει παράλληλα σε μαθητές/τριες που απουσίασαν, να μπορέσουν να παρακολουθήσουν την παράδοση της νέας ύλης, σχεδόν σαν να ήταν παρόντες/παρούσες την ώρα του μαθήματος. Σε συνδυασμό με τη δυνατότητα υποβολής ερωτημάτων μέσω e-mail, η σειρά αυτή των πολυμεσικών διαδικτυακών μαθημάτων μετατρέπεται σε διαδραστική, διευκολύνοντας έτσι την επικοινωνία του μαθητή με τον καθηγητή.
Παραβλέποντας το χρόνο που απαιτείται για τη δημιουργία αυτών των μαθημάτων, είμαστε σίγουροι ότι τα θετικά αποτελέσματα για όλους τους μαθητές/τριες θα είναι τέτοια που να κάνουν την όλη προσπάθεια αντάξια του Σχολείου μας.
Για τα online πολυμεσικά μαθήματα απευθυνθείτε στο σύνδεσμο "ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ"
Storybird
Στο πλαίσιο της διδασκαλίας της αγγλικής γλώσσας, και με στόχο την ανάπτυξη του γραπτού λόγου, της κριτικής σκέψης και φαντασίας των μαθητών της Ε' και ΣΤ' τάξης, χρησιμοποιούμε το Storybird, ένα διασκεδαστικό και εύκολο στη χρήση εργαλείο για τη δημιουργία μικρών, οπτικών ιστοριών.
Οι μαθητές/τριες μπορούν να επιλέξουνέργα τέχνης, να οργανώσουν τις φωτογραφίες και να προσθέσουν το δικό τους κείμενο για να δημιουργήσουν όμορφες ψηφιακές ιστορίες.Αυτές οι δημιουργίες μπορούν στη συνέχεια να δημοσιευθούν στο διαδίκτυο με ρυθμιζόμενες ρυθμίσεις απορρήτου και με τη δυνατότητα να επιτρέπουν παρατηρήσεις.
Οι ιστορίες Storybird είναι φιλικές προς την οικογένεια, και όλες οι ιστορίες που υποβάλλονται στη δημόσια βιβλιοθήκη πρέπει να είναι κατάλληλες για τα παιδιά. Το Storybird βοηθά τα παιδιά να εκφραστούν δημιουργικά και να απολαύσουν τις ιστορίες ή ακόμη και να τις εκτυπώσουν στο τέλος της χρονιάς.
Για να ξεκινήσετε, επισκεφθείτε www.storybird.com . Για να αρχίσετε να χρησιμοποιείτε το Storybird, θα πρέπει πρώτα να δημιουργήσετε ένα δωρεάν λογαριασμό. Κάντε κλικ στο σύνδεσμο στο κάτω αριστερά που λέει "Δημιουργήστε δωρεάν λογαριασμό σας" και ακολουθήστε τις οδηγίες. Θα σας ζητηθεί να δημιουργήσετε ένα όνομα χρήστη και κωδικός πρόσβασης. Θυμηθείτε να κάνετε κλικ στο κουμπί που λέει ότι συμφωνείτε με τους όρους χρήσης της υπηρεσίας. Μόλις τελειώσετε, κάντε κλικ στο μπλε κουμπί "Δημιουργία Λογαριασμού σας" στο κάτω μέρος της οθόνης.
Θα σας αποσταλεί ένα email ζητώντας σας να επιβεβαιώσετε το λογαριασμό σας. Θα χρειαστεί να ανοίξετε αυτό το email και κάντε κλικ στο σύνδεσμο μέσα σε αυτό, προκειμένου να επιβεβαιώσετε την εγγραφή σας.
Αφού έχετε επιβεβαιώσει το λογαριασμό σας, θα είστε έτοιμοι να αρχίσετε να γράφετε και να μοιράζεστε τις ιστορίες σας. Σας προτείνουμε να ξεκινήσετε πατώντας το κουμπί exploreγια να διαβάσετε μερικές από τις ιστορίες που έχουν ήδη δημοσιευτεί. Μετά πατώντας το κουμπί Create μπορείτε να ξεκινήσετε να γράφετε τις δικές σας εικονογραφημένες ιστορίες. Θυμηθείτε να πατήσετε closeandsaveγια να αποθηκεύσετε την εργασία σας!
Εάν έχετε ερωτήσεις, μπορείτε να επισκεφθείτε το Κέντρο βοήθειας κάνοντας κλικ στο σύνδεσμο Βοήθεια που βρίσκεται πατώντας το Υοu.
Αφού έχετε τελειώσει τη χρήση Storybird, πατήστε το κουμπί "Έξοδος", που βρίσκεται στην πάνω δεξιά γωνία της οθόνης σας. Η αρχική σελίδα Storybird θα εμφανιστεί τώρα, και ο επόμενος χρήστης θα πρέπει να εισάγει τα στοιχεία log-in του ή της να έχει πρόσβαση στο Storybird.
Η/Υ
Από το Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών του μαθήματος της Πληροφορικής για τα Δημοτικά
[...]
2. Άξονες και γενικοί στόχοι
[...] οι μαθητές και οι μαθήτριες διδάσκονται βασικές γνώσεις Πληροφορικής, ενώ, ταυτόχρονα, οι ΤΠΕ αξιοποιούνται ως μέσο στήριξης της μαθησιακής διαδικασίας στα επιμέρους γνωστικά αντικείμενα. Για την επιτυχή εφαρμογή του προτύπου τα θέματα της Πληροφορικής και των ΤΠΕ έχουν οργανωθεί ανά επίπεδο με βάση θεματικούς άξονες περιεχομένου, οι οποίοι αναπτύσσονται και εξειδικεύονται όσον αφορά το περιεχόμενο, ανάλογα με την τάξη και, επομένως, την ηλικία και την αντιληπτική ικανότητα των μαθητών και των μαθητριών, πάντα, βέβαια, στο πλαίσιο του σκοπού διδασκαλίας του μαθήματος.
[...]
3. Ειδικοί σκοποί
Ο ειδικός σκοπός της εισαγωγής της Πληροφορικής στο δημοτικό σχολείο είναι να εξοικειωθούν οι μαθητές και οι μαθήτριες με τις βασικές λειτουργίες του υπολογιστή και να έλθουν σε μια πρώτη επαφή με διάφορες χρήσεις του ως εποπτικού μέσου διδασκαλίας, ως γνωστικού ? διερευνητικού εργαλείου και ως εργαλείου επικοινωνίας και αναζήτησης πληροφοριών. Να αποκτήσουν ικανότητες και να αναπτύξουν δεξιότητες χρήσης και αξιοποίησης των ΤΠΕ με ασφάλεια, αναστοχαστική συμπεριφορά έναντι των διαθέσιμων πληροφοριών, αυτοπεποίθηση και δημιουργικότητα, ώστε να προετοιμαστούν για την υπόλοιπη μαθητική ζωή τους και την πλήρη ένταξή τους στην κοινωνία της Γνώσης και της Πληροφορίας.