ΗΜΕΡΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΠΑΧΥΣΑΡΚΙΑΣ

Εκτύπωση

Για την ημέρα κατά της παχυσαρκίας και με έμφαση στη σωστή και υγιεινή διατροφή, πραγρατοποιήθηκαν οι παρακάτω δράσεις:

Α

 

Σε μικρούς chef μεταμορφώθηκαν οι μαθητές/τριες της Α' τάξης οι οποίοι έπλασαν με τα μικρά μαγικά τους δακτυλάκια κριτσίνια ολικής αλέσεως κατά την επίσκεψη του στο Ολυμπιακό Μουσείο όπου ασχολήθηκαν με τον τροχό της διατροφής, έπαιξαν και δημιούργησαν μικρές υγιεινές λιχουδιές.

Β

Η Β' τάξη τη μέρα κατά της παχυσαρκίας, διάβασε και επεξεργάστηκε το ?Μια φορά ήταν... η Κολοτούμπα? ένα παραμύθι για τη σωστή διατροφή της Σοφίας Μαντουβάλου.

 

Μέσα από τις περιπέτειες της Κολοτούμπας, με απλό και κατανοητό τρόπο,  οι μαθητές/τριεςπροβληματίστηκαν και ευαισθητοποιήθηκαν σχετικά με τη σημασία όχι μόνο της υγιεινής αλλά και της ισορροπημένης διατροφής.

 

 Με αφορμή ?εικόνες? από το παραμύθι φτιάξανε τις δικές τους ζωγραφιές.

Γ

Σε ένα υγιεινό εστιατόριο μετατράπηκε η Γ' τάξη αφού όλα τα παιδιά πήραν το υγιεινό πρωινό τους μέσα στην αίθουσα βιώνοντας τη σημασία του πρωινού και της υγιεινής διατροφής.

 

Δ

Η Δ τάξη, παίρνοντας αφορμή από τη μέρα κατά της παχυσαρκίας, συζήτησε για την υγιεινή διατροφή. Τονίστηκε η σημασία του πρωινού για την απόκτηση της απαραίτητης ενέργειας για την  απόδοση στο σχολείο αλλά και για τον καλύτερο έλεγχο του βάρους τους. Έρευνες δείχνουν οτι τα παιδιά που δεν τρώνε πρωινό έχουν 3-4 κιλά περισσότερο βάρος. Επίσης συζητήθηκε τι περιλαμβάνει ενα υγιεινό πρωινό και την Τετάρτη 22-10-15 φάγαμε όλοι μαζί ένα καλό πρωινό στην αίθουσα σίτισης του ολοήμερου.

 

 

 

 

 

 

 

 

Ε

 Οι μαθητές της Ε? Τάξης ήρθαν σε επαφή με πληροφορίες που αφορούν τη σωστή διατροφή και τη σωματική άσκηση, σε συνάρτηση με την καλή υγεία, μέσω του μαθήματος της φυσικής.

Η σύνδεση αυτή, επιτεύχθηκε μέσω της διδασκαλίας της ενότητας ΦΕ5: ΤΡΟΦΕΣ ΚΑΙ ΥΓΕΙΑ από το Τετράδιο Εργασιών του σχολικού βιβλίου. Οι μαθητές έμαθαν για την ενέργεια που μας παρέχουν οι τροφές και τη μονάδα μέτρησής τους (joule) και kcal (χιλιοθερμίδα). Στη συνέχεια, ασχολήθηκαν με δραστηριότητες που αφορούν το χωρισμό των τροφών, σε αυτές που έχουν πολλή ενέργεια και σε αυτές με λιγότερη. Έμαθαν για το πόση ενέργεια καταναλώνουν στην καθημερινότητά τους, σε συνήθεις για την ηλικία τους δραστηριότητες και πόση ενέργεια χρειάζεται να πάρουν και από ποιες τροφές.

Οι μαθητές έγραψαν δικά τους προτεινόμενα προγράμματα διατροφής ,με βάση τις δραστηριότητες που ασχολούνται στη καθημερινή τους ζωή και, φυσικά, με βάση την διατροφική πυραμίδα για να έχουν μια ολοκληρωμένη και ισορροπημένη διατροφή.

Έγινε εκτεταμένη αναφορά στα «καλά» και στα «κακά» για τον οργανισμό μας λίπη, όπως για το ποιος θα πρέπει να είναι ο ρυθμός κατανάλωσης γλυκών για την ηλικία τους.

Μιλήσαμε για νόσους που συνδέονται με τη λάθος διατροφή και πρόληψη, όπως τα καρδιαγγειακά νοσήματα και συμφωνήσαμε στο να προσέχουμε καθημερινά το τι τρώμε εντός κι εκτός σχολείου.

Στ

Oι μαθητές της  Στ΄ τάξης  ανέφεραν τα οφέλη της ισορροπημένης διατροφής και τη σημαντικότητα του πρωινού στην καθημερινή μας διατροφής ενώ παράλληλα συμμετείχαν όλοι σε  μία σειρά δραστηριοτήτων. Στο τέλος παρακολούθησαν τη σύντομη ταινία από την εκπαιδευτική τηλεόραση με θέμα την «Παιδική Παχυσαρκία» την παρακολούθηση της οποίας ακολούθησε διεξοδική συζήτηση επί του θέματος.

Δείτε το εκπαιδευτικό φιλμ εδώ.

ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ

 

 

Σε μία  σύνθετη κατασκευή εμπλουτισμένη από υγιεινές και μη τροφές και τις επιπτώσεις τους στο σωματότυπο του ανθρώπου προέβησαν οι μαθητές/τριες της Β' και Στ' τάξης. Η κατασκευή κοσμεί την είσοδο του Σχολείου μας για να θυμίζει σε όλους μας τα οφέλη της σωστής  διατροφής.

ΜΟΥΣΙΚΗ

 Με αφορμή τη συγκεκριμένη μέρα, ετοιμάσαμε μουσικοθεατρικές δράσεις στο Α΄ τμήμα του Ολοημέρου, στην Α΄ τάξη και στη Δ΄ τάξη. Στόχος των δράσεων αυτών ήταν η ενημέρωση και η ευαισθητοποίηση των μαθητών σε θέματα ισορροπημένης διατροφής και άσκησης για τη βέλτιστη σωματική και γνωσιακή τους ανάπτυξη.

 Αναλυτικά:

Στο Α τμήμα του Ολοήμερου (Α΄ και Β΄ τάξη)

Μιλήσαμε για τις διατροφικές συνήθειες που ακολουθούν ήδη τα παιδιά, τι θα πρέπει να προσέχουν όπως και τι να αποφεύγουν. Επίσης, αναφερθήκαμε στη σπουδαιότητα της καθημερινής άθλησης. Επιπλέον, παίξαμε παιχνίδια με τα φρούτα και τα λαχανικά (1 ώρα).

Στην Α' τάξη συνδέσαμε τη διατροφή με την ημέρα του Αθλητισμού και τον καραγκιόζη. Παίξαμε με το καραγκιόζη και αυτοσχεδιάσαμε διάλογο με θέμα την υγιεινή διατροφή και τραγουδήσαμε το τραγούδι «Μπαμπάκο τι θα φάμε;» (1 ώρα)

Στην Ά και στη Δ΄ τάξη (ξεχωριστές ώρες). Μιλήσαμε για τη φρουτοπία (διήγημα του Ευγένιου Τριβιζά), δώσαμε ονόματα στα φρούτα και στα λαχανικά και κάναμε σωστούς συνδυασμούς με τα ονόματα της Φρουτοπίας. Επίσης, τραγουδήσαμε και ζωγραφίσαμε τον Εθνικό ύμνο της Φρουτοπίας.

Έπειτα, μιλήσαμε για τη διαφορετικότητα, που υπάρχει ακόμα και στα ίδια τα φρούτα και τα λαχανικά τα οποία τα αγαπάμε πολύ και τα τρώνε συχνά (μάθαμε και δραματοποιήσαμε τα τραγούδια: Μια πατάτα χοντρούλα και Το χοντρό μπιζέλι). 

Τα τραγούδια που άκουσαν και εκτέλεσαν φωνητικά και θεατρικά τα παιδιά είναι εγκεκριμένα από το Εθνικό Σύστημα Πρόληψης και Αντιμετώπισης της Υπερβαρότητας και της Παχυσαρκίας κατά την παιδική και εφηβική ηλικία (http://www.childhood-obesity.gr/default.asp ).

Μέσα από αυτές τις δράσεις κατάφεραν οι μαθητές/τριες να ευαισθητοποιηθούν και να αρχίσουν σιγά σιγά να υιοθετούν στην καθημερινή τους ζωή μια πιο ισορροπημένη διατροφή.